Leerlingenraad 2019- 2020
Door leerlingen actief te laten meedenken over het werk-en leerklimaat, het beleid en de organisatie van diverse schoolzaken worden de vaardigheden van de leerlingen op een positieve wijze gestimuleerd. Zo ontwikkelen ze diverse algemene en burgerschapsvaardigheden. Bovendien heeft participatie een positief effect op het zelfvertrouwen. Dankzij de input van leerlingen proberen we meer informatie over problemen en oplossingen te verkrijgen en het draagvlak te vergroten.
Doel:
- De betrokkenheid van de leerlingen te vergroten
- De verantwoordelijkheid voor schoolse zaken te bevorderen
- De leerlingen laten ondervinden wat realistisch en haalbaar is
- Aan te geven dat leerlingen een eigen stem hebben binnen de school, zodat ze weten dat ze mee tellen
- De leerlingen spelenderwijs kennis laten maken met democratische beginselen
- Bevorderen van actief burgerschap
Onze leerlingenraad bestaat uit zes leerlingen afkomstig uit de groepen 5 t/ m 7. In deze groepen hebben verkiezingen plaats gevonden en op basis daarvan heeft elke jaargroep een vertegenwoordiger gekozen. Uiteraard kunnen kinderen uit alle groepen een onderwerp, vraag, idee, of klacht bij de leerlingenraad inbrengen. De leerlingenraad komt ongeveer 1x per 4-6 weken bij elkaar. Van elke vergadering worden aantekeningen gemaakt. Deze worden gepubliceerd in de nieuwsbrief.
De leerlingenraad is tevens, in samenwerking met Stichting Belevingscollectief, betrokken bij het ontwerp van het buitenspeelterrein.
Op de foto: boven van links naar rechts: Bram (7B), Deon (6B), Leonie (7A). Beneden van links naar rechts: Floor (5A), Eva-Lynn (5B), Zoë (6A).